vrijdag 25 oktober 2013

               Speciaal voor mijn MIRA vriendje BRUM  3 foto,s uit de oude doos
Een schilderij met poederklei,varharder en kleurstof gemaakt  en ik noem het de top van de wereld ( top off the world )
En dit is Jozef en Maria en het kindje Jezus van gipsverband gemaakt . ik had/heb nog meer foto,s maar kan ze niet vinden hahaha ben ook zo handig op de pc maar niet heus .Moet ik dus maar even weer mijn steun en toeverlaat voor vragen dus Brum ....komt nog meer nog even geduld !
liefs thea xx

                                een Kerstboek gemaakt van fimoklei ,verhaaltje op perkament papier ,boek met verharder geprepareerd .
                                M,n allereerste ,,Troetelkind ,, hangend in een nestje van zeemleer met kleine belletjes .
                                Tweeling troetels met elkaar verbonden
                                           De 3 bij elkaar
                                             Torso met lood veren en horregaas
                                              de achterkand
                                            moeder met kind
gemaakt van zelfhardende klei poetskatoen,oude lappen
en stokkinette (is een soort van rekbare dun gaas verband)
en een aantal stukken ijzerdraad aluminiumfolie voor de lijfjes en
 schilderstape, pretex en een steen (kinderkopje ) 
vond ik wel toepasselijk voor dit beeldje haha daarna kleuren en met brons accenten  aanbrengen
Dit is ook van zelfhardende klei gemaakt met een frame van  dik ijzer draad en aluminiumfolie. Daarna schilderstape enz .. zelfde materiaal als voor moeder en kind En ook voor de haren poetskatoen en oude lappen en natuurlijk pretex textielverharder deze 2 dames staan op een gasbetonblok
                                       de achterzijde van de 2 vriendinnen
dit is begonnen als een grapje .... de groenteman hij had dat groentekarretje staan met die kistjes er allemaal op .En ik zei jeetje wat zonde dat er niks in zit dat zou zo veel leuker tot zijn recht komen ! Dus tja.. hahahahaha van het een komt het ander he ? Hij zei nou alsjeblieft neem hem maar mee en doe je best zou ik zeggen en ik nam de uitdaging aan ,Het was de groenteman van een goede kennis van me .Ik heb alle kistjes gevuld  bovenop (de kleine kistjes) doosjes aardbei, champignons ,abrikoos, peer, trostomaatjes en de grote kistjes met druif,banaan,bloemkool,sinaasappels,witlof 3kleuren paprika, prei,rode kooltjes aardappelen en bossen wortel
                                Mijn zoon zei mam ik mis de plakkers op de banaan ,dus die er ook maar even op gemaakt om het zo echt mogelijk te maken !En ik geloof dat het wel gelukt is alles was erg klein het staat op een ronde staptegel in de tuin (voor de foto) .Het was heel erg leuk om te maken alles is van fimo klei .En het enigste wat de groenteman zei toen die kennis het weer mee nam naar hem... o dat is inderdaad beter zo ,dan die lege bakjes .......pffff  Ik had toch ietsje meer verwacht dan zo,n reactie nog niet een appeltje heb ik gehad en ook geen bedankje of zo (kijk ik had het zelf aangeboden maar toch ... ook de fimo heeft ie niet betaald ) Een paar appels zou wel leuk zijn geweest dacht ik toen hahaha .

Nou dat was het voor nu, kijkers volgers, lieve vrienden en andere belangstellenden  als je een reactie achter wil laten ...even op het potloodje drukken hier onderaan en leef je uit !! liefs Thea xx

1 opmerking:

  1. wel opmerkingen..... haha hier moet het dus staan gewoon op klikken dag lieve allemaal xxx

    BeantwoordenVerwijderen